تولید محصولات تصادفی
 
شنبه 6 اسفند 1390برچسب:, :: 12:6 ::  نويسنده : افسانه

۷ محصولی که به طور تصادفی تولید شدند
حوادث و اتفاقات همیشه هم بد نیستند و حتی گاهی سبب خیر هم می شوند.به هفت مورد از محصولاتی که اینچنینی خلق شدند توجه کنید:الف- پاپ سیکل (همان آلاسکای معروف) نام یکی از پرطرفدارترین دسرها و تنقلاتی است که در آمریکا و کانادا طرفداران زیادی دارد و برایش سر و دست می شکنند.درسال ۱۹۰۵، نوجوانی ۱۱ ساله به نام فرانک اپرسون ابزار نوشابه سازی اش را با خود به خانه نبرد و آن را تمام شب در محیط باز رها کرد.روز بعد وقتی به سراغ ابزارش رفت، متوجه شد که چوبی که برای هم زدن آب و پودر طعم دار میوه ای از آن استفاده می کرده به این مواد چسبیده و یخ زده است و این شد اولین پاپ سیکل!حدود ۲۰ سال بعد بود که اپرسون جوان درخواست مجوز برای ثبت و تولید اختراعش کرد/ب -روگین (داروی ضد ریزش مو)وقتی کشف شد که دانشمندان متوجه شدند، بیماران فشار خون با مصرف دارویی موهای سرشان ضخیم تر و پرتر می شود.
/ج -بسکوئیت های شکلاتی.روزی روث ویک فیلد، صاحب مهمانخانه ای در ماساچوست تصمیم گرفت که برای میهمانانش، یک دسر شکلاتی تهیه کند، اما از بد یا خوب حادثه شکلات ها در مواد آب نشدند و به جای دسر شکلاتی مورد نظر ویک فیلد، این نوع بیسکوئیت آماده شد و جالب این بود که میهمان ها هم از این دسر خوششان آمد. /د-مایکروویو.در سال ۱۹۴۵، یکی از مهندسان شرکت ریتون متوجه شد که آب نباتی که در جیبش داشته حین کار با دستگاه مگنترون که در سیستم های رادار ارتش استفاده می شد، آب شده است.او با پی بردن به این مسئله که پرتوهای رادیویی آب نباتش را آب کردند، ایده نخستین مایکروویو را ارائه کرد که آن زمان بلندی آن به ۵ فوت می رسید./ه- آتش بازی. می گویند آشپزی چینی با ترکیب کردن زغال چوب، گوگرد و نیترات پتاسیم مواد آتش بازی را ساخت. این سه ماده در آن زمان از مواد موجود درهمه آشپزخانه های چینی بود.
/د-صابون آیوری.این صابون که بواسطه ویژگی خاص خود، یعنی شناور ماندن روی آب معروف شده است، خیلی تصادفی تولید شد.در سال ۱۸۷۹ یکی از کارگران بی حواس موقع نهار از یاد می برد که دستگاه همزن صابون را خاموش کند و در این مدت آن قدر هوا وارد دستگاه می شود که مدیران کارخانه پروکتر و گمبل تصمیم گرفتند آن را دور بریزند، اما حیفشان آمد و به همین خاطر، این محصول من درآوردی و تصادفی را وارد بازار کردند و دیری نپایید که سیل نامه های مصرف کنندگان خبر از موفق بودن این محصول اشتباهی داد.
و آخرالامرچیپس سیب زمینی.در سال ۱۸۵۳، سرآشپزی به نام جرج کروم که از دست یکی از مشتریانش به خاطر برگرداندن سیب زمینی های دوستش به آشپزخانه به بهانه ترد نبودن به ستوه آمده بود، تصمیم گرفت برای این مشکل چاره ای بیاندیشد.کروم، سیب زمینی ها را به حلقه های بسیار نازک تقسیم کرد، آنها را سرخ کرد و روی آنها نمک پاشید، به همین سادگی!این ابتکار سرآشپز خیلی زود به یکی از محبوبترین غذاهای آن منطقه تبدیل شد و پس از آن نیز شهرت و محبوبیتی جهانی پیدا کرد.
 




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







آیا می دانید91-9
رابطه رشد اقتصادی و توزيع درآمد: مقايسه نظريه هاي مختلف توزیع درآمدوتوسعه اقتصادی عجایب دهگانه طبیعی تصویر خورشید در لحظه شروع یک انقلاب آیا می دانید91-8 کشتی نوح آیا میدانید91-7 جمجمه روشهای تحقیق ، تحلیل و طرح مسائل اقتصادی ایا میدانید91- 6 تجارت بانوان ؟؟؟؟پدر علم حسابداری ایران؟؟؟؟ پدر علم حسابداری قلعه ضحاك آريو برزن مقایسه اقتصاد ترکیه با اقتصاد ایران بيوگرافي :پدر اقتصاد ايران جهاني شدن و توسعه اقتصادي اطلاعاتي پيرامون جنبش عدم تعهد تحول در نظام مالياتي اقتصاد کشاورزی2 نرخ تورم 2 اقتصاد چیست ؟ نگاهی به پوپولیسم اقتصادی بحران بازار های مالی جهان و تاثیر آن بر دیگر کشور ها قيمت سكه
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان توسعه اقتصادی و آدرس afsanehmohamadi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان