جمجمه
 
دو شنبه 20 آذر 1391برچسب:, :: 19:3 ::  نويسنده : افسانه

– جمجمه کودک ستاره ای "Star Child"

پایگاه حقیقت خاموش

این جمجمه ظاهرا در سال 1930 در مکزیک پیدا شده است اما درسال 1999 توسط آقای لورد پای علنی شد . دوگونه ادعا درمورد این جمجمه در جهان بیشتر معروف شد . عده ای مدعی بودند که این جمجمه متعلق به یک کودک فضایی بوده وعده ای هم اعتقاد داشتند که این جمجمه ی یک موجود هیبرید از ترکیب موجود فضایی و انسان است! ( از همان نمونه تحلیل های بی پایه واساس علاقه مندان به فرضیه موجودات فضایی که بیشتر ریشه در تخیلات دارند تا علوم )

بعدها مشخص شد که این جمجمه متعلق به کودکی از بومیان آمریکایی بوده که دچار بیماری هیدروسفالی سر " hydrocephalus" بوده است . بیماری ای که به "آب در مغز " معروف است .

هيدروسفالي عبارت است از تجمع C.S.F به مقدار زياد در بطنهاي مغزي به علت اختلال در جريان يا جذب مايع نخاعي توأم با افزايش نسبي فشار آن و ندرتاً به علت توليد زياد C.S.F مي باشد.

گاهي اوقات هيدروسفالي به صورت يك صفت وابسته به جنس به ارث مي رسد . هيدروسفالي به دو نوع ارتباطي ( غير انسدادي ) و غير ارتباطي ( انسدادي ) تقسيم مي شود .

در نوع ارتباطي يا برون بطني ارتباط مسير بين محل توليد و جذب CSF برقرار است و جريان CSF در مسير طبيعي است ولي جذب CSF در محل پرزهاي ساب آراكنوئيد كاهش يافته و CSF در بطنها تجمع مي يابد .

در نوع غير ارتباطي يا درون بطني مسير مجرا از محل توليد تا محل جذب CSF مسدود شده است وCSF در بطنها تجمع مي يابند .

به تصاویر زیر دقت کنید .

پایگاه حقیقت خاموش

علايم باليني هيدروسفالي بستگي به سن شروع و شدت عدم تعادل بين توليد و جذب مايع مغزي نخاعي دارد .بزرگي جمجمه و شكاف درزها بخصوص در فرونتال،علامت مك وين( صداي كوزه ترك دار ضمن دق جمجمه ) نازكي استخوان جمجمه و ملاجهاي بزرگ و برآمده ، ناتواني در تكان دادن سر توسط نوزاد ، عدم رشد عضلات گردن ، اختلال ديد و نيستا گموس و لوچي ، علامت غروب آفتاب ( انحراف مردمك ها بطرف پايين و خارج ) ، پوست سر شفاف و وريد هاي متسع ، تونوس عضلاني غير طبيعي و اسپاسم اندمهاي تحتاني ، تحريك پذيري ، گريه متغير، استفراغ ، مك زني سخت ،بي اشتهايي و لاغري ، وزن تنه و پاها كمتر از وزن سر ، افزايش ICP و تشنج همگي ازعلايم.بيماري هستند.

همانطورکه میبینید هیچ نشانی از موجود فضایی در این شکل از جمجمه دیده نمیشود وبازهم با تخیل گرایی یوفولوژیست ها روبه رو هستیم.

تصویر شماره 9 – جمجمه کالاوراس

پایگاه حقیقت خاموش

 

این جمجمه در سال 1866 توسط معدنچیان در کالاواراس ایالات متحده کشف شد . این جمجمه توسط جوژه وایتنی سال ها برای اثبات اینکه انسانها میلیون ها سال پیش در آمریکا زندگی میکرده اند به کار برده شد. از این جمجمه سالها صحبت شد تا اینکه برخلاف نظر وایتنی آزمایش های شیمیایی نشان داد که داستان های مربوط به این جمجمه (میتوانید در مورد این داستان ها تحقیق کنید ) با شرایط خود جمجمه مطابقت ندارد . چند وقت بعد نیز عده ای از مردم جلو آمدند و اعتراف کردند که برای شوخی خودشان این جمجمه را آنجا قرار داده بودند. آزمایش رادیوکربن نیز قدمت این جمجمه را حدود 1000 سال تخمین زد ، نه چند میلیون سال .

تصویر شماره 8 - جمجمه خوانی

جمجمه خوانی

جمجمه‌خوانی نظریه‌ای است که ادعا دارد منش و شخصیت افراد را می‌توان از روی شکل جمجمه آنها تشخیص داد. بیشتر، پستی و بلندی‌های سر است که مورد نظر جمجمه‌خوانان است. این افراد ادعا دارند که بزهکار بودن یا نبودن اشخاص را هم می‌توان از علامت های روی جمجمه ایشان دید.

ایده جمجمه‌خوانی پیرامون سال 1800 میلادی از سوی یک پزشک آلمانی به نام فرانتز ژوزف گال (Franz Joseph Gall) ساخته و پرداخته شد و در سده نوزدهم محبوبیت زیادی یافت. امروزه اصول جمجمه‌خوانی رد شده و آن را به عنوان یک دانش‌نما میشناسند. وجدان ، خوشخویی یا بدخویی و خیلی ازامور دیگر ارتباطی با شکل مغز وجمجمه ندارند .

تصویر شماره 7 – مرد پیلتون

پایگاه حقیقت خاموش

چارلز دائسون در سال 1912 درانگلستان مدعی کشف جمجمه ای عجیب شد . جمجمه ای که ترکیبی از یک انسان و میمون بود . دائسون ادعا کرد حلقه ی مفقوده بین انسان و میمون را یافته است . جمجمه ای که او داشت قسمت بالایی سر انسان و در قسمت پایین و فک به شکل اورانگوتان بود .رنگ جمجمه نیز خبر از کهن بودن آن میداد.

در سال 1953دانشمندان به جعلی بودن این جمجمه اذعان کردند و این جمجمه یکی از بزرگترین جعل ها در تاریخ علوم زیستی نام گرفت . نتایج بررسی ها نشان داد که جمجمه ، از جمجمه انسانی از قرون وسطی، فک پایین از یک اورانگوتان ساراواک و دندان شامپانزه فسیلی تشکیل شده است. شخصی هم با محلول آهن و اسید کرومیک سعی کرده بود که این جمجمه را بسیار قدیمی نشان دهد.

تصویر شماره 6 – اسکلت مارکن هلند

در سال 1828 یک جمجمه ی عجیب در جزیره مارکن در هلند کشف شد . جمجمه انسانی با نوعی خاص از پیشانی که بسیار عجیب بود . فرضیه های مختلفی مطرح گشت و هرکسی از جمله تکامل گرایان برای اثبات ادعاهای خود به این جمجمه اشاره کردند . ادعای عجیبی راجع به ساکنین این جزیره مطرح گشت تا اینکه در سال 1912 یک پزشک هلندی نشان داد که ساختار پیشانی مردم جزیره به خاطر استفاده از نوعی پیشانی بند اینگونه شکل گرفته وهیچ گونه چیز عجیب و غریبی درکار نیست .

تصویر شماره 5 – سوراخ کردن جمجمه و ارتباط با ارواح و شیاطین

از چیزی در حدود ۸ سال پیش به این سو سوراخ کردن جمجمه به عنوان یکی از روشهای درمانی مورد استفاده بسیاری از پزشکان قرار می گرفته است. این پزشکان در دوران باستان معتقد بودند که انجام این کار برای درمان بیماری های مثل سردرد ، ناراحتی های روحی و حتی عقب ماندگی های ذهنی مناسب و مفید است. در بسیاری از جستجوهای به عمل آمده در نقاط مختلف دنیا محققان به جمجمه هایی دست پیدا کرده اند که دارای سوراخی بر روی خود بوده است. مطالعات بر روی این جمجمه ها نشان داده است که عمدتا افرادی که تحت این باصطلاح درمان قرار می گرفتند پس از مدتی به دلیل نفوذ با کتری ها به مغز جان خود را از دست می دانند. حال آنکه امروز ادعا میشود این کار برای ارتباط با شیاطین و این گونه موارد استفاده میشود ، چرندیاتی بیش نیست.

تصویر شماره 4 – جمجمه های کریستالی

جمجمه های کریستالی

بر اساس گفته های موجود چیزی در حدود ۱۳ جمجمه کریستالی توسط مایا ها و آزتک ها ساخته شده است که لمس هر کدام از آنها می تواند نیروی خاصی را به شخص لمس کنده بدهد و در صورتی که شخصی بتواند هر تا ۱۳ جمجمه در یک مکان جمع کند به نیروی تمامی خدایان مایا و آزتک دست پیدا می کند. بنا بر گزارشات موجود این ۱۳ جمجمه کریستالی در بین مجموع داران و صاحبان موزه های اروپایی در حال چرخش است.

بر اساس مطالعاتی که بر روی تعدادی از این جمجمه های کریستالی انجام شده است مشخص شده است که این جمجمه ها ساخت کشورهای اروپایی بوده و قدمت آنها نهایتا به دو قرن می رسد. این جمجمه ها با فریبی استادانه به جای اینکه از لحاظ باستان شناسی بررسی شوند، تخیلی و با داستان سرایی بزرگ شده و مورد توجه قرار گرفته اند.

آیا همه این جمجمه ها را یک نفر ساخته یا خیر هنوز جای سوال است ولی به هرحال حقیقت این جمجمه آن چیزی نیست که در سایت ها و وبلاگهای پارانرمال میبینید .

تصویر شماره 3- جمجمه انسان غول پیکر

تصویری که چند سال پیش معروف شد وحکایت از یافتن یک جمجمه غول آسا در یک مرکز نظامی راداشت . این جمجمه هم به مانند جمجمه هایی که به قوم عاد مشهور شدند یک جعل بوده وتنها با استفاده از تکنیک هی گرافیکی توانسته اند چنین تصویری را بسازند.

 

لینک رد مقاله ی قوم عاد : در اینجا مطالعه بفرمایید .

 

تصویر شماره 2 - جمجمه های شاخدار

                                               پایگاه حقیقت خاموش

اثبات وجود انسان های شاخ دار از جمله مسائلی است که ذهن بسیاری از دانشمندان را به خود مشغول کرده است. در سالهای اخیر چندین نمونه جمجمه با بخش هایی شبیه به شاخ بر روی آنها کشف شده است. در بررسی های انجام شده بر روی این جمجمه ها مشخص شده است که بسیاری از زائده های موجود بر روی اسکلتها در حقیقت شاخ نبوده و ناشی از بیماری و تومورهای سرطانی بوده است که به این صورت باقی مانده است.

 

این افراد نیز به این بیماری دچار شده اند. تعدادی از جمجمه های بدست آمده نیز مربوط به موجوداتی به نام ” paranthropus ” که دارای اشتراکات زیادی با انسان ها بوده دارای فکهای بسیار نیرومندی برای جویدن ریشه ها و دانه ها بودند. این موجودات نیز دارای شاخهایی بر روی سر خود بوده اند.

 

 

تصویر شماره 1 - جمجمه های بلند (موجودات فضایی !)

پایگاه حقیقت خاموش

از این نوع جمجمه ها نیز تعدادی درجهان وجود دارد .عده ای از یوفولوژیستها معتقدند که متعلق به موجودات فضایی بیگانه است که در زمین جان خود را از دست داده اند ! " مثل همان قضیه ملانصرالدین که میخی بر زمین کوبید گفت اینجا وسط زمین است ، اگر قبول ندارید بروید خودتان اندازه بگیرید ، از همان نوع تخیلات دانیکنیسمی "

جمجمه هایی کشیده و یا با عرضی بیش از اندازه طبیعی که در نگاه اول حس شگفتی را در انسان بر میانگیزد . این حس گشفتی ایده ال یوفولوژستها است تا در آن لحظه با سوالات خود شما را بمباران کنند و شما هم بی خبر فریب انها را خواهید خورد.

جمجمه های بلند

کارشناسان دلایل مختلفی را به عنوان توضیح این حالت اعلام کرده اند. بیشتر این حالات به دلیل نقص های ژنتیکی در انسان ها رخ میداده است. در این میان یکی دیگر از نظریه های موجود برای بروز این حالت یک رسم عجیب در گذشته های دور بوده است. در زمان قدیم و با توجه به این که تا چندین ماه پس از تولد جمجمه نوزاد نرم است افراد سعی می کردند تا با فشار انگشتان شکل جمجمه نوزادان را بر اساس طبقه اجتماعی و اقتصادی نوزاد تغییر دهند.

 

تصویر پایانی _ جمجمه بیگانه

پایگاه حقیقت خاموش

جمجمه ای که ادعا شد متعلق به 12 میلیون سال پیش است . داستان های زیادی هم راجع به این مجسمه از سوی کسانی که به موضوعات ماوراء الطبیعه علاقه داشتند شکل گرفت. مطالبی گفتند و بحث زیادی نیز راه افتاد .

ولی کسی به مهمترین نکته حتی توجهی نکرد . نکته ای که میگفت این تنها یک مجسمه ی ساختگی از فردی هنرمند به نام آقای تاکشی یامادا است که علاقه ی زیادی به ساخت مجسمه های عجیب دارد .

تاکشی یامادا ؛ مجسمه ساز

همانطور که میبینید اگر به دنبال حقیقت ماجرا ها بروید وخود را در بند مطالب برخی افراد وجبهه ها نکنید به نتایج خیلی خوبی خواهید رسید . پس مراقب باشید که افکارتان دزدیده نشود. امیدوارم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد .



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







آیا می دانید91-9
رابطه رشد اقتصادی و توزيع درآمد: مقايسه نظريه هاي مختلف توزیع درآمدوتوسعه اقتصادی عجایب دهگانه طبیعی تصویر خورشید در لحظه شروع یک انقلاب آیا می دانید91-8 کشتی نوح آیا میدانید91-7 جمجمه روشهای تحقیق ، تحلیل و طرح مسائل اقتصادی ایا میدانید91- 6 تجارت بانوان ؟؟؟؟پدر علم حسابداری ایران؟؟؟؟ پدر علم حسابداری قلعه ضحاك آريو برزن مقایسه اقتصاد ترکیه با اقتصاد ایران بيوگرافي :پدر اقتصاد ايران جهاني شدن و توسعه اقتصادي اطلاعاتي پيرامون جنبش عدم تعهد تحول در نظام مالياتي اقتصاد کشاورزی2 نرخ تورم 2 اقتصاد چیست ؟ نگاهی به پوپولیسم اقتصادی بحران بازار های مالی جهان و تاثیر آن بر دیگر کشور ها قيمت سكه
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان توسعه اقتصادی و آدرس afsanehmohamadi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان