مجلس چهارشنبه- نتايج استيضاح احمدي نژاد
 
چهار شنبه 24 اسفند 1390برچسب:, :: 18:59 ::  نويسنده : افسانه

تجمع مخالفان و موافقان دولت مقابل مجلس

ایران > سیاست  - همشهری آنلاین:


یکی از خبرگزاری‌ها از تجمع مخالفان و موافقان رئیس جمهور در مقابل مجلس شورای اسلامی در صبح امروز خبر داد.

ایلنا نوشت:
صبح امروز تعدادی از مردم تحت عنوان حامیان رییس جمهور و همچنین تعدادی با عنوان مخالفان دولت مقابل مجلس تجمع کردند که این تجمع منجر به درگیری و دخالت یگان ویژه شد.

همچنین این رسانه نوشت: صبح امروز تعدادی از آزادگان نیز همزمان با سئوال از رئیس‌جمهور در مقابل مجلس تجمع کردند. این جمع معترض به عدم پرداخت مطالبات خود هستند همچنین در میان تجمع کنندگان شعار‌هایی علیه دولت سر داده می‌شود

زادبیات احمدی​نژاد در شان رئیس جمهوری نیست؛ وزیر فوق دیپلم را دکتر خواندند
ایران > قانونگذاری  - همشهری‌آنلاین:
جواد جهانگیر زاده در تذکری به رئیس مجلس گفت که مطابق قانون اساسی رئیس جمهور موظف است در برابر رهبری و ملت پاسخگو باشد.

نماینده ارومیه پس از پاسخ‌های احمدی‌ن‍ژاد به سئوالات نمایندگان گفت: این اولین باری است که موضوع سوال از رییس جمهور مطرح می‌شود. الآن سوالاتی مطرح شد که رییس جمهور پاسخ شوخی مابانه به آن داد. اگر رییس جمهور قرار باشد با پاسخ‌های شوخی مابانه از این سوالات نمایندگان بگذرد، این بحث سوال از رییس جمهور چه ضمانت اجرایی دارد؟!

وی همچنین گفت: آقای رییس جمهور در بخش‌هایی از سخنانش، آماری را مطرح کردند که هیچ کدام از نهادهای بین المللی این آمار را تایید نمی‌کنند.

نماینده مردم ارومیه با اشاره به ادبیات و واژگانی که رییس جمهور در زمان پاسخگویی به سوالات نمایندگان استفاده کرد، گفت: این ادبیات و واژگان در حد و شان رییس جمهوری ایران نیست.

وی خطاب به رئیس مجلس گفت: شما هم باید از مجلس دفاع بکنید و اجازه ندهید که در خانه ملت این حرف‌ها به نمایندگان زده شود.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از تذکر خود با اشاره به موضوع عزل متکی وزیر امور خارجه وقت که در سخنان رییس جمهور به آن اشاره شد گفت: این چه کشورداری و مملکت داری است که وزیر امور خارجه در حال تسلیم پیام رییس جمهور است و پیام عزلش را می شنود.

وی با بیان اینکه از سوال کنندگان از رئیس جمهور نبوده است، تاکید کرد که باید حرمت نمایندگان حفظ شود.

جهانگیرزاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به استیضاح کردان وزیر وقت کشور اشاره کرد و گفت : این دولت اولین دولتی است که در آن یک نفر با مدرک فوق دیپلم به عنوان دکتر معرفی می‌شود. بعد چطور به مجلس می‌آیند و به مدرک تحصیلی نمایندگان اهانت می‌کنند؟

عباسپور در گفتگو با همشهری آنلاین: پاسخی برای گرانی و تعطیلی کارخانه‌ها نداد

احمدی‌نژاد در آزمون امروز «صفر» گرفت؛ او با اجرای قانون عناد دارد

احمدی‌نژاد در آزمون امروز «صفر» گرفت؛ او با اجرای قانون عناد دارد
ایران > قانونگذاری  - همشهری آنلاین:
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات و پاسخ‌های امروز احمدی‌نژاد به نمایندگان گفت: احمدی‌نژاد با اجرای قانون عناد دارد و به مجلس پاسخگو نیست.

علی عباسپور تهرانی فرد در گفتگو با خبرنگار همشهری آنلاین در مورد شیوه پاسخگویی رئیس جمهور به سؤال نمایندگان مجلس گفت: ایشان به سؤال‌ها پاسخ ندادند. ضمن اینکه در صحبت‌هایش تضاد وجود داشت.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات با تإکید بر این موضوع که احمدی‌نژاد به هیچ یک از سئوال‌ها پاسخ نداد، گفت: من نمره قابل قبولی به ایشان نمی‌دهم. اینکه بیاییم با لحنی صحبت کنیم که عده‌ای در خارج از کشور هورا بکشند این مکانیزم شایسته‌ای نیست و من به احمدی‌نژاد از صفر می‌دهم.

این نماینده مجلس هشتم که یکی از امضاکنندگان طرح سؤال از رئیس جمهور بود، افزود: احمدی‌نژاد با اجرای قانون عناد دارد. اینکه رئیس جمهور عنوان کند، «چرا از من می‌پرسید بودجه فرهنگی کجا خرج شده؟ شما نمایندگان عضو شورای برنامه ریزی هستید. من که عضو نیستم!» نشاندهنده طفره رفتن احمدی‌نژاد از پاسخگویی است.

وی با تاکید بر این موضوع که این نوع ادبیات حتی عامه پسند هم نیست، گفت: بار‌ها اشاره کرده‌ایم که رئیس جمهور باید جایگاه این مقام را درک کند و بر این اساس سخن گوید. رئیس جمهور شخص دوم کشور بعد از رهبری است و باید نکاتی از اخلاقیات رهبری در ایشان متبلور شود، نکته‌ای که متأسفانه مورد توجه احمدی‌نژاد قرار نگرفته است.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات در پاسخ به این سؤال که آیا مجلس به هدف مورد نظر خود دست یافت؟، اظهار کرد: اولا یک بحث این بود که بالاخره دولت پذیرفت به مجلس پاسخگو باشد و این را می‌توان به عنوان مهم‌ترین دستاورد سؤال از رئیس جمهور که پس از یک سال به ثمر رسید، ذکر کرد.

وی تصریح کرد: قرار بود نشان داده شود که دولت نسبت به قوانین توجه لازم را ندارد و این در قالب سؤال‌ها مطرح شد و متاسفانه رئیس جمهور با شوخی از آن‌ها عبور کردند و این نشان می‌دهد که رئیس جمهور خودش را در مقابل مجلس پاسخگو نمی‌داند.

این نماینده مجلس هشتم با اشاره به گفته رئیس جمهور که نمره بیست را نمایندگان مجلس خواستار شده بود، تأکید کرد: رئیس جمهور به هیچ یک از سؤال‌ها پاسخ ندادند و با شوخی از کنار همه آن‌ها عبور کردند و با جرأت می‌توان گفت که احمدی‌نژاد در آزمون امروز «صفر» گرفت.

عباسپور افزود: ایشان در مورد سؤال قانون هدفمند کردن و اینکه چرا این قانون باعث شد بسیاری از کارخانه‌ها تعطیل شوند، هیچ پاسخی نداد و توهین آمیز و طعنه آمیز سخن گفت. احمدی‌نژاد همچنین در قبال گرانی‌های وسیع و کمر شکن سکوت کرد و صحبت را مثل همیشه به زمانی که با مردم صحبت می‌کند موکول کرد در حالی که مجلس خانه مردم است.

وی با اشاره به پاسخ احمدی‌نژاد در مورد نحوه برکناری منوچهر متکی به همشهری آنلاین گفت: احمدی‌نژاد در بحث برکناری متکی با شوخی مسئله را مطرح کرد و این سفر را ماموریتی از سوی دولت ندانست. در حالی که متکی پیام رئیس جمهور را برده بود و قطعا سفرهایی که وزیر امور خارجه انجام می‌دهد در سایه سیاست‌های کلان دولت است.

این نماینده موافق طرح سؤال از رئیس جمهور در پایان تصریح کرد: در مسائل فرهنگی ایشان از پاسخگویی به سئوال فرار کردند و گفتند که من چون عضو شورا نیستم اطالذع ندارم در حالی که اعتبارات زیر نظر استانداری‌ها انجام می‌شود و ایشان رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی است و این سخنان نمی‌تواند واقعیت داشته باشد

 

ز

نظر علی مطهری درباره پاسخ‌های احمدی‌نژاد؛ در مجموع از امروز راضیم
ایران > قانونگذاری  - همشهری‌آنلاین:
ماینده طراحان سوأل از رئیس‌جمهور گفت: پاسخ‌های احمدی‌نژاد به هیچ وجه قانع کننده نبود در واقع وی به سوالات جدی مطرح شده پاسخ‌های شوخی داد.

علی مطهری درباره پاسخ‌های رئیس‌جمهور به سوالات مطرح شده در صحن مجلس گفت: قصد ندارم در این ارتباط اظهار نظر کنم و بهتر است درباره نوع پاسخ‌های آقای احمدی‌نژاد موضع‌گیری نداشته باشم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پاسخ‌های رئیس‌جمهور به هیچ وجه قانع کننده نبود در واقع وی به سوالات جدی مطرح شده پاسخ‌های شوخی داد.

وی درباره ارزیابی خود از اجرایی شدن طرح سوال از رئیس‌جمهور، افزود: در مجموع کار مفید و ارزشمندی از سوی نمایندگان انجام شد، این اقدام باعث می‌شود آگاهی مردم بالا برود و در نهایت این مردم هستند که درباره نتیجه کار قضاوت می‌کنند.

این نماینده مردم در مجلس هشتم بیان کرد: مردم ما از رشد اجتماعی و سیاسی خوبی برخوردارند و به درستی تشخیص می‌دهند که حق با کدام طرف است.

مطهری تاکید کرد: اما با توجه به قانع نشدن از پاسخ‌های رئیس جمهور در مجموع از اجرایی شدن سوال از رئیس‌جمهور رضایت دارم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس هشتم در ادامه به خلاء قانونی در آیین‌نامه داخلی مجلس اشاره کرد و گفت: آیین‌نامه باید اصلاح شود و باید این اصلاحیه به شکلی باشد که اگر از رئیس‌جمهور سوال شد در ارتباط با پاسخ‌های وی رای‌گیری شود.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس اضافه کرد: با اصلاح آیین‌نامه در این مورد و در صورت رای گیری از نمایندگان، اگر رئیس جمهور دو مرتبه رای منفی بیاورد خود به خود زمینه استیضاح وی فراهم خواهد شد.

مطهری به خانه ملت گفت: بهتر است این موضوع پیگیری شود تا تلاش‌های نمایندگان نتیجه و ثمر بیشتری داشته باشد



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







آیا می دانید91-9
رابطه رشد اقتصادی و توزيع درآمد: مقايسه نظريه هاي مختلف توزیع درآمدوتوسعه اقتصادی عجایب دهگانه طبیعی تصویر خورشید در لحظه شروع یک انقلاب آیا می دانید91-8 کشتی نوح آیا میدانید91-7 جمجمه روشهای تحقیق ، تحلیل و طرح مسائل اقتصادی ایا میدانید91- 6 تجارت بانوان ؟؟؟؟پدر علم حسابداری ایران؟؟؟؟ پدر علم حسابداری قلعه ضحاك آريو برزن مقایسه اقتصاد ترکیه با اقتصاد ایران بيوگرافي :پدر اقتصاد ايران جهاني شدن و توسعه اقتصادي اطلاعاتي پيرامون جنبش عدم تعهد تحول در نظام مالياتي اقتصاد کشاورزی2 نرخ تورم 2 اقتصاد چیست ؟ نگاهی به پوپولیسم اقتصادی بحران بازار های مالی جهان و تاثیر آن بر دیگر کشور ها قيمت سكه
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان توسعه اقتصادی و آدرس afsanehmohamadi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان