تدابیر تازه برای مقابله با تحریم‌های نفتی
 
سه شنبه 20 تير 1391برچسب:, :: 12:9 ::  نويسنده : افسانه

 

تدابیر تازه برای مقابله با تحریم‌های نفتی

تدابیر تازه برای مقابله با تحریم‌های نفتی
اقتصاد > انرژی  - گروه اقتصادی:
همزمان با شدت‌گرفتن تحریم‌ها علیه ایران و بازشدن پرونده جدیدی به نام تحریم نفتی، برنامه‌های متعددی برای خنثی‌سازی‌ این خصومت‌ها علیه کشورمان در دست اجرا قرار گرفت.

از سوی دیگر شرایط بازارهای بین‌المللی نفت و قیمت 100 دلاری نفت ایران نیز این روزها به‌گونه‌ای رقم خورده که سبب نگرانی کشورهای تحریم‌کننده شده است. آنگونه که معاون وزیر نفت گفته، قرار نیست راهکارهای دور زدن تحریم‌ها رسانه‌ای شود، اما روز گذشته برخی از زوایای کلی این برنامه‌ها و اقدامات منتشر شد.

برنامه‌های دفاعی در جنگ اقتصادی

به گفته عبدالحسین بیات برنامه‌های جدید مقابله با تحریم هم‌اکنون تدوین شده است تا در جنگ اقتصادی با غرب بتوانیم از منافع خود دفاع کنیم. معاون وزیر نفت همچنین از فوریت و ضرب‌الاجل بودن صدور برخی مجوزها و مساعدت‌ها برای توسعه صنعت پتروشیمی در کوتاه‌ترین زمان ممکن در شرایط تحریم خبر داد.

بسته ویژه تحریمی مجلس

از مجلس هم خبر می‌رسد که نمایندگان در حال آماده‌سازی‌ بسته ویژه‌ای برای مقابله با تحریم‌ها هستند. براساس یکی از بندهای این بسته برای فروش نفت از ظرفیت عالی‌ترین مقام اجرایی کشور یعنی رئیس‌جمهور استفاده خواهد شد. البته جزئیات بیشتری درباره این بند اعلام نشده است.

نایب‌رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: این بسته نفتی در حدود هفت تا هشت ماده دارد که هنوز به تصویب نهایی نرسیده است. علی مروی به مهر افزود: موضوعات مختلفی ازجمله فعال‌سازی ظرفیت شرکت‌های بیمه‌ای داخلی برای بیمه کردن نفتکش‌ها در این بسته گنجانده شده است. معاون سابق حقوقی و امور مجلس وزارت نفت گفت: یکی دیگر از مسائل هم خودداری برخی کشورها از اجاره کشتی‌ها و نفتکش‌هایشان برای انتقال نفت از ایران بود که در حال حاضر کشورهای دیگری هستند که حاضر به اجاره دادن ناوگان دریایی خود به کشورمان هستند.

نفت بدون مشتری نداریم

در بخش فروش هم تحرکات جدیدی آغاز شده و آنطور که مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفته، مشتریان جدید نفتی در نقاط مختلف جهان با خریداران اروپایی جایگزین شده‌اند. به گفته احمد قلعه‌بانی، موضوع تحریم خرید نفت ایران از اواسط نیمه دوم سال گذشته توسط اتحادیه اروپا مطرح شده و این موضوع تازه‌ای نیست.

با وجود این در طول چندماه گذشته شرکت ملی نفت توانسته با مشتریان جدیدی در نقاط مختلف دنیا قرارداد امضا کند. وی با بیان اینکه ایران در پایانه‌های نفتی خود در خلیج‌فارس نفت بدون مشتری ندارد، گفت: با توقف کامل صادرات نفت ایران به اروپا، مشتری‌های جدیدی برای فروش نفت خام شناسایی شده‌اند.




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







آیا می دانید91-9
رابطه رشد اقتصادی و توزيع درآمد: مقايسه نظريه هاي مختلف توزیع درآمدوتوسعه اقتصادی عجایب دهگانه طبیعی تصویر خورشید در لحظه شروع یک انقلاب آیا می دانید91-8 کشتی نوح آیا میدانید91-7 جمجمه روشهای تحقیق ، تحلیل و طرح مسائل اقتصادی ایا میدانید91- 6 تجارت بانوان ؟؟؟؟پدر علم حسابداری ایران؟؟؟؟ پدر علم حسابداری قلعه ضحاك آريو برزن مقایسه اقتصاد ترکیه با اقتصاد ایران بيوگرافي :پدر اقتصاد ايران جهاني شدن و توسعه اقتصادي اطلاعاتي پيرامون جنبش عدم تعهد تحول در نظام مالياتي اقتصاد کشاورزی2 نرخ تورم 2 اقتصاد چیست ؟ نگاهی به پوپولیسم اقتصادی بحران بازار های مالی جهان و تاثیر آن بر دیگر کشور ها قيمت سكه
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان توسعه اقتصادی و آدرس afsanehmohamadi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان